Actueel

Social Media SCHC - spelregels en naamgeving

Nieuws afbeelding 4-12

Spelregels Social media

SCHC, teams van de vereniging en de leden maken voor
hun communicatie gebruik van vele mediakanalen, dus ook de social media.
SCHC stimuleert het gebruik hiervan, omdat het een bijdrage kan leveren
aan het creëren van een positief imago van de hockeysport en dat van
SCHC en het clubgevoel in het bijzonder. Bovendien stelt het gebruik van social
media de vereniging en haar leden in staat op moderne wijze te communiceren met tal van betrokkenen.

Het op een goede wijze omgaan met social media vereist ook een bewustzijn
van risico’s. Foutieve, onjuiste en/of kwetsende berichtgeving kan (grote) gevolgen hebben voor de vereniging, haar teams, haar leden, haar sponsors en andere belanghebbenden.
SCHC streeft in het kader van de branding van de vereniging naar een uniform gebruik van social media.

Naam

Veel teams en/of verenigingscommissies en/of andere groepen verbonden aan SCHC zijn actief met social media. Dat heeft geleid tot veel verschillende accountnamen. Voor de juiste uitstraling en vindbaarheid is het nodig social media accounts op eenduidige wijze aan te maken.

Sommige veel gebruikte accounts kennen nu reeds zo veel volgers/vrienden dat het aanpassen van de accountnaam niet meer mogelijk is. Waar mogelijk worden deze accounts aangepast.

Graag ontvangen we de naam van de beheerder van alle gebruikte accounts. Mail deze info naar: [email protected]

In het bijgevoegde pdf document staat verder omschreven hoe we naamgeving op een eenduidige en herkenbare wijze met elkaar kunnen invullen. 

Bijlage

Hoofdsponsor

Zoeken

Agenda

Nog geen agenda punten.

Contact

Kees Boekelaan 1
Bilthoven
030 – 228 27 00

Instagram

SCHC TV